Ez egy kis összefoglaló a saját szemszögemből, hogy miképpen is néz ki egy 24 órás szimulátor futamra felkészülés és maga a verseny egy pilóta szemszögéből.
Az iRacing nevű szimulátorba szoktak megrendezésre kerülni úgynevezett "Special Event" futamok, amik egy egy kiemeltebb nagyobb valós versenyt
szimulál. Ilyen például Daytona 500 és 12 órás, Indianapolis 500, Nürburgring 24 órás stb.
A hétvégén a Nürburgring24 óráson vettem részt a legendás Nordschleifén 4 másik emberrel egy csapatba. Igen, a szimulátor programba lehet váltani egymást ugyanúgy, mint a valóságban. Amikor kijön az ember tankolni vagy kereket cserélni és szervizelik akkor egy gombbal el tudjuk távolítani az éppen a volán mögött ülőt és be tudunk mi ülni.
Felkészülés
Az autóválasztás. Mindig ez a legnehezebb kérdés, dűlőre jutni azokkal akikkel egy csapatban vagy. Vannak preferenciák, esetleg kinek melyik fekszik vagy esetleg elvből nem akar xy autóval indulni. A kategóriát viszonylag hamar sikerült eldönteni ami a GT3-ra esett.
A versenyen 4 kategória vett részt ami a GT3, Porsche Cup, GT4 és TCR volt.
A készülés azzal kezdődött, hogy összeszedtük a rendelkezésre álló beállításokat az autókra és letesztelni őket a Nürburgring Nordschleifén.
Nekem viszonylag sikerült hamar összerázódni az autókkal (Mercedes-AMG GT3, BMW M4 GT3, Porsche 911 GT3 volt a lehetőség) és pár kör után kiderült, hogy a Porsche fekszik nekem a legjobban és szerencsére nem voltam egyedül ezzel a véleménnyel.
Amikor az autóválasztásra került a sor akkor sikerült meggyőzni a csapat többi tagját, hogy a farmotor az lesz az igazán jó.
Ezzel, hogy viszonylag hamar (szerdán) sikerült eldönteni, hogy mivel megyünk volt még pár óránk felkészülni jobban és az autó beállításait még finomítani, mert elsőre nem igazán volt valami kezesbárány, hogy finoman mondjuk :)
Viszont péntekre már sikerült egy normálisan viselkedő autót faragni belőle pár minimális módosítással, hogy egy vagy 2 etapra jól működjön az autó a kopott gumikon, így jöhetett a futam.
A beosztásunk úgy volt, hogy 2 etaponként (kicsit kevesebb mint 1 óra volt egy etap) váltottuk egymást, mert így jött ki, hogy egy gumival két teljes tankos etapot tudtunk menni.
Időmérő
A versenyszerver délután 2 órakor indult, egy 15 perces edzéssel kezdődött majd utána a 30 perces időmérő következett. Én voltam aki qualyzott és utána rajtoltam a futamon, szóval kellett a jó kör.
Előtte talán 2-3szor mentem időmérős beállítással és az autó jónak érződött. Az időmérőn végül sikerült egy 2. helyet szereznem egy viszonylag erős mezőnyben, 7 perc 58-as idővel. Fél másodpercen múlott az első hely.
Ez benne volt a körömben csak sajnos az egyik kigyorsításon megcsúsztam és az utána lévő kanyarban is, mert elmelegedtek a gumik az autón a csúszás következtében.
Induljon a verseny.
Futam - rajt
Hamar látszódott hogy a BMW a legnépszerűbb autó. A kb 12 fős GT3 mezőnyből 3 Porsche és 2 Merci volt a többi mind BMW volt.
Az első helyet is egy BMW szerezte. Itt egy kicsit elgondolkodtam biztos jól választottunk autót, de már mindegy volt, hozzuk ki a legjobbat abból amink van.
A rajtnál majdnem sikerült az élre ugrani az első kanyarban, de a kigyorsításon picit kisodródtam és a 3. helyezett mellém került, de a következő kanyarokban sikerült visszavernem a támadását.
Az első etapon az első 3 között csak 5mp volt a különbség. A második stinten már jöttek a lekörözések amik mindig izgalmas szitukat teremtenek, de sikerült viszonylag jól kijönnöm belőlük komolyabb időveszteség nélkül.
Az autót sikerült törés nélkül 2mp hátrányba átadnom az első helyhez képest. Legközelebb vasárnap hajnal 6-kor következtem, így volt időm aludni szerencsére. Ezért jó ha többen indulunk, így jobban elosztódnak az etapok, tehát többet tud pihenni az ember és nem fáradtan ül be a volán mögé.
Ez nagyon sokat számít főleg egy olyan pályán mint a Nordschleife ahol, ha hibázol akkor jó eséllyel az autót lehet javítani.
Futam - 2. drive
Szóval este történt, hogy az első helyezett párszor 3 etapot ment egy gumin és így kétszer minimum kaptunk 25mp-et (ennyi idő a kerékcsere) csak a taktikából kifolyólag, ezért és mert egy picit lassabbak voltunk náluk összegyűlt egy 2 perces hátrány velük szemben.
Tehát a feladat adott volt. Minél többet hozni rajtuk. Az első két etap nagyszerűen ment. Mikor beültem, akkor az elsőknél egy picit lassabb versenyző volt már a 3. etapján a gumival, ezért körönként sikerült 5mp-et adnom.
Így elég gyorsan tudtam faragni a hátrányunkból. Az első etapom után másfél perc hátrányunk volt. Megfogalmazódott bennünk, hogy 3 etapot kéne mennem egy már picit melegebb pályán mint este, mert a gumik kopása elég jó volt és éreztem magamban, hogy ez jó lesz, tudunk így is hozni rajtuk.
Az elsők a 2. etapomra cseréltek pilótát és gumikat aki szintén nem volt valami gyors, így rajta is tudtam hozni. A 2. etapom alatt elég jónak érződött az autó ezért már a felénél eldöntöttem, hogy akkor én megyek egy harmadikat mert így nyerhetünk a legtöbbet a picit lassabb sráccal szemben.
A vezető BMW-sek belekerültek egy balesetbe ahol picit sérült a kocsijuk és így még többet vesztettek velünk szemben.
A 3. etapomra 48 másodpercet kellett ledolgoznom ami az etapom végére 15mp-re szűkült, mert az elsők csak két stintet mentek egy gumival (mínusz 25mp a javunkra!). Így adtam át az autót.
Futam - 3. drive
Két óra múlva megint én következtem. Elég nagy önbizalommal ültem be újra, viszont megint növekedett a távolság köztünk és 1 perc 11mp lett a hátrányunk egy kisebb hiba miatt.
Próbáltam mindenemet összeszedni mert lehet, hogy ezen fog múlni a dolog, hogy újra versenyben leszünk a győzelemért vagy sem.
Az első helyen lévő csapatba is egy elég gyors pilótát ültettek be, így nem igazán tudtam hozni rajtuk. Összesen a két etapom során 10mp-et sikerült hoznom rajtuk.
Ezután nem volt más dolgom mint hogy szurkoljak, hátha történik valami csoda, de a versenyből hátralévő időben már nem történt változás.
Így "csak" másodikak lettünk egy 24 órás versenyen 1 perc hátránnyal.
Én elégedett voltam magammal, mert mindent beleadtam és sikerült tiszta etapokat futnom, és a csapatnak is sikerült javítás nélkül lehoznia a Porschét a futamon, amibe előzetesen nem igazán hittünk.
Jó futam volt, gratula mindenkinek aki beért valamilyen formában.
Annak is gratula aki eddig végig olvasta a beszámolómat, köszönöm a figyelmet:)